افزایش تولید داخلی، دشوار اما اجتناب‌ناپذیر

تهران- ایرنا- چالش‌های پیش‌ روی ارتقا و افزایش تولید ملی متعدد و بسیار جدی است اما باید در نظر داشت که برای حل ریشه‌ای این مشکل باید سه محور اصلی یعنی «برنامه‌ها و سیاست‌های کلان اقتصادی، رویکردهای مسوولین»، «نیاز مردم» و «شرایط تولیدکننده» را در نظر داشت.

ادامه مطلب

بهره‌برداری از فاز نخست تولید استیل‌کورد تا  ۱۴۰۱

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه صنایع لاستیک (نخ تایر صبا) از بهره‌برداری از فاز نخست تولید استیل‌کورد تا ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: اجرای طرح بزرگ و ملی تولید محصول جدید با نام تجاری استیل کورد همزمان با هفته مبارک و پربرکت دفاع مقدس در محل کارخانه آغاز شد.

ادامه مطلب

تجارت ۱۰ میلیارد دلاری ایران در شهریورماه سال جاری 

تهران- ایرنا- سخنگوی گمرک گفت: در شهریور ماه امسال ۱۹ میلیون و ۸۴۱ هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد و ۶۳۵ میلیون دلار بین ایران و کشورهای جهان تبادل شد که نسبت به مرداد ماه ۱۳۵ درصد در وزن و ۹۸ درصد در ارزش، رشد داشته است.

ادامه مطلب

بیش‌ از ۲ میلیون تن کالا از گمرکات سیستان و بلوچستان صادر شده است

زاهدان- ایرنا- ناظر گمرکات سیستان و بلوچستان و مدیرکل گمرک زاهدان گفت: ۲ میلیون و ۳۴ هزار و ۹۶۰ تن کالا به ارزش ۷۱۷ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۵۲۷ دلار در ۶ ماهه نخست سالجاری از طریق گمرکات این استان صادر شده است.

ادامه مطلب

وزیر ارتباطات:پست نقش مهمی در تحقق ایران هوشمند دارد

تهران- ایرنا- با رشد کسب‌وکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات، صنعت پست می‌تواند با ارائه خدمات متنوع نوین پستی مبتنی بر فناوری اطلاعات و ایفای نقش موثر به عنوان اصلی‌ترین بازیگر زنجیره نیازمندی‌های مردم، علاوه بر خلق ثروت، گامی موثر در جهت هدف تحقق ایران هوشمند بردارد.

ادامه مطلب

۴۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کشاورزی پرداخت شد

بوشهر-ایرنا- مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: در نیمه نخست امسال این بانک ۴۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد افزایش یافته است.

ادامه مطلب

گام‌های استوار دولت سیزدهم برای رفع مشکلات کشور

استان‌ها- ایرنا- سفر دولتمردان به استان‌ها یکی از اولویت‌های راهبردی دولت سیزدهم با هدف آشنا شدن با مسائل و مشکلات مردم بویژه شناخت ظرفیت‌های اقتصادی هر استان است که می‌تواند در تحقق شعار سال با عنوان تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها راهگشا باشد.

ادامه مطلب

طرح ساماندهی واردات خودرو منجر به ایجاد توازن در بازار می‌شود

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کمیسیون ابهامات طرح ساماندهی واردات خود را رفع می کند، گفت: تصویب و اجرای طرح ساماندهی واردات خودرو منجر به ایجاد توازن در عرضه و تقاضا در بازار خواهد شد.

ادامه مطلب

انتخاب رییس بانک مرکزی، معاملات بورس را به کدام سمت می‌کشاند؟

تهران- ایرنا- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه شناخت رییس بانک مرکزی از بازار سرمایه و روش‌های تامین مالی می‌تواند زمینه‌ساز کمک در بهبود روند معاملات بورس باشد، گفت: سکانداری صالح آبادی در بازار پول، همگرایی خوبی را بین بازار سرمایه و بازار پول ایجاد می‌کند.

ادامه مطلب

نیروی کار به روایت آمار؛ تابستان ۱۴۰۰

تهران-ایران- بر اساس گزارش مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری در تابستان امسال، ۹.۶ درصد بوده که نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشته است. اما نرخ اشتغال فارغ‌التحصیلان آموزش عالی ۱.۲ درصد افزایش یافته است. سایر اطلاعات را ببینید.

ادامه مطلب

مبادلات تجاری در مرزهای خسروی و پرویزخان متوقف می‌شود

قصرشیرین – ایرنا – فرماندار قصرشیرین گفت: مبادلات تجاری و صادرات در مرزهای خسروی و پرویزخان این شهرستان باتوجه به برگزاری انتخابات پارلمانی عراق در روزهای شنبه‌ و یکشنبه ۱۷ و ۱۸ مهرماه امسال متوقف می شود.

ادامه مطلب

فرصت‌های عضویت دایم ایران در سازمان شانگهای برای خودروسازی ایران

تهران- ایرنا- حضور ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای فرصتی برای اقتصاد ایران و به‌تبع آن صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی و گام نخست برای توسعه صادرات در این حوزه است.

ادامه مطلب

تحقق وعده رییس جمهوری؛ بازگشایی مرزهای سیستان پس از ۱۶سال

زاهدان- ایرنا- وعده بازگشایی مرزهای سیستان بعد از سفر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان تحقق پیدا کرد تا مرزهای این منطقه با گذشت ۱۶ سال باز و شرایط اقتصادی ساکنانش را متحول کند.

ادامه مطلب